De Nederlandse mode industrie heeft het niet makkelijk, er zijn zoveel verschillende merken die tegen elkaar concurreren. Met deze kennis bevat Nederland toch nog over gemotiveerde creatieve individuen die hun mode droom durven na te jagen. Dit resulteert dagelijks in tientallen nieuwkomers in de Fashion industrie van Nederland. Er worden nieuwe merken gelanceerd en samenwerkingen gestart. De opstart van een eigen mode werk wordt vaak gepromoot via sociale kanalen als Instagram. Wij hebben het lijstje nieuwe mode merken die Nederland gaan veroveren!
Anna Nooshin is in Iran geboren, maar Nederlandse ondernemer, presentatrice en influencer. Anna heeft sinds kort een eigen fashion brand. Het door haar opgerichte mode merk gaat live onder de naam: ALTER. Deze merknaam is afgeleidt van het synoniem “Alter ego”. Anna maakt ALTER via haar eigen social media kanalen bekend met de inspirerende toelichting: “We're all human and we can never just be “one person”. That's where Alter comes in. Embrace your alter ego and don't be afraid to play. Life is short.” De collectie wordt gebaseerd op verschillende issues in het leven. Voor ieder issue wordt een collectie wordt gelanceerd in de vorm van kleding, accessoires, schoenen of zelfs kunst. Met de nieuwe fashion brand lanceert ze niet alleen een collectie maar ook een eigen magazine die vier keer per jaar uitkomt. Iedere collectie heeft een gelimiteerde voorraad en zal gepresenteerd worden in een speciale pop-up store ergens in de wereld en online. Wanneer de collectie uitverkocht is zal de voorraad niet worden bijgevuld. Dit resulteert in een unieke collectie waarin je iedere versie van jezelf kunt zijn.
Lizzy van der ligt is timmert hard aan de weg als styliste en ontwerpster. Sinds 2017 heeft ze haar eigen fashion brand genaamd: Le Cafe Noir Studio. De liefde voor mode heeft Lizzy niet van een vreemde. Oma en moeder zijn namelijk gefascineerd door mode. Het idee om een eigen fashion brand te starten is ontstaan toen Lizzy stage liep in Parijs toen ze een kopje koffie aan het drinken was in haar favoriete koffie tentje: Le Cafe Noir. Dat haar fashion brand een stijgende lijn te pakken heeft kunnen wij zeker bevestigen. Lizzy stond namelijk met haar nieuwste collectie op de september editie van de Amsterdam Fashion Week 2019. Lizzy heeft een uitgebreide kleurrijke collectie gelanceerd. Ga voor een fancy, but funky look met de kleding van Le Cafe Noir Studio en onderscheid je van alle andere.
Wie kent hem niet? De succesvolle Nederlandse rapper Lil Kleine heeft sinds kort zijn eigen fashion brand. Het modemerk gaat onder de naam van de rapper, namelijk: JORIK. De eerste collectie is inmiddels te bemachtigen zowel online als in verschillende winkels. De rapper legt de focus op jongvolwassen mannen dit zorgt ervoor dat zijn eerste collectie high end kleding bevat, een mix van luxe. Lil Kleine verteld tijdens zijn fashion brand presentatie dat zijn kledinglijn heel dicht bij zichzelf staat: “het staat voor mij voor hoe ik me voel, hoe ik leef, waar ik voor sta en wat ik wil uitstralen”. Lil Kleine wilt met zijn eigen fashion brand voor iedereen toegankelijk zijn. Zo variëren de prijzen van 100 tot 800 euro.